BÖLGESEL KURUM UYGULAMALARI KAFA KARIŞTIRDI!

Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) milyarlarca liralık borç içerisinden alnının akıyla çıkmış, hizmetlerde çığır açmış hatta ödüller almış ülkemizin örnek kurumudur.

Bir çok hizmette e-Devlet yoluyla kuruma gitmeden işlemlerinizi kolayca gerçekleştirebilir ve zaman kaybını önleyebilirsiniz.

Şartlarınızın oluşması durumunda (Borcunuz yok ise, işten ayrılışınız yapılmış ise ve emeklilik şartlarınızı yerine getirmiş iseniz) emeklilik tahsis talepleriniz bile artık e-Devlet üzerinden yapılmaktadır.

Ancak e-Devlet ve elektronik ortamdan yapılamayan bir takım uygulamalar da var elbette. Geçtiğimiz hafta uygulanmaya başlanan 7143 sayılı kanun kapsamında 31 Temmuz 2018 tarihine kadar yapılandırma müracaatları kurumca bizzat alınmaktadır.

İşveren prim borçları kuruma gitmeden işveren sistemi üzerinden kolayca yapılmaktadır. Aynı şekilde vergi borçlarınız da interaktif vergi dairesinden gerçekleştirilmektedir. İşverenler açısından büyük zaman kaybı oluşturan bu yapılandırma uygulamasının sistem üzerinden sağlanması gerçekten taktire şayan bir hareket olmuştur.

Bayram öncesinde yayımlanan yapılandırma Genelgesine istinaden yapılandırma müracaatları başlatılmış olup bazı uygulamalar ise kurumca kabul edilmemektedir.

Ziraat Bankası Protokolünden Kurum Personelinin Haberi Yok!

Öncelikle Mart ayında Ziraat Bankası ile SGK arasında imzalanan protokol gereği, emekliliğe hak kazanmış ancak Bağkur prim borcu bulunan vatandaşlar maaşının belli bir bölümünden kesinti yapılması koşulu ile emekli ediliyordu.

Bu kişilerin borçları Ziraat Bankası tarafından kapatılarak bağlanan aylıktan belirli oranlar dahilinde kesiliyordu.

31 Mayıs 2018 Tarihi itibariyle bu uygulamanın süresi dolmuş olup müracaatlar da son bulmuştu.

Ancak SGK 04/06/2018 tarihinde kendi internet sitesinde Ziraat Bankası ile bu protokolün uzatıldığına dair bir yazı yayımlamıştır. Buna istinaden kurumun yolunu tutan borçlu emekli adayları ummadıkları bir durum ile karşılaşmış oldu.

Kurum çalışanları protokol gereği borcunu ödemek isteyen kişileri ‘Bize gelen herhangi bir talimat yok, müracaat alamıyoruz’ diyerek geri çeviriyor.

Bağkur Borcu Sildirme/Dondurma Hala Başlamamış

Genelgesi yayımlanmış olmasına rağmen kurumun reddettiği bir diğer uygulama ise Bağkur borcu dondurma/sildirme işlemi olarak dikkat çekiyor.

Bazı kurumlar bu uygulamanın müracaatlarını alsa da bazıları 20/06/2018 tarihi olmasına rağmen ‘Henüz böyle bir ekran açılmadı’ diyerek kişileri geri çevirmektedir.

Hal böyle olunca kurum personelleri de sorun yaşamakta, vatandaşta çile çekmektedir. Bu belirsizlik içerisinde borçlarından kurtulup emekli olmayı bekleyen adaylar her gün kurumun yollarını aşındırmaktadır.

Yorum Yap

Please enter your comment!
Please enter your name here